CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 12, 2013

this is me

lepas bebarapa hari ini..aku tiba2 teringat kata-kata kawan lamaku ini..
"walau apa pun, kita masih berkawan selagi memegang akidah yang sama.."
jadinya x salahlah kalau kita berkawan selagi mana kita pandai menjaga batas pergaulan kita..

sebagai kawan mestilah senantiasa memberi semangat kepada mereka ketika mana mereka memerlukan dorongan atau sokongan daripada rakan terapat...bagi aku, mana2 rakan kalau anda rasa selesa berkongsi sama masalah, tak menjadi masalah...
pepatah ada mengatakan "berkawan biar beribu, bercinta biar satu"

itulah yang ku ingin maksudkan..
sungguhpun aku ini, bukannya berlatarbelakang daripada sekolah agama...
tapi, ilmu yang dituntut daripada sekolah rendah agama dahulu...masih segar dalam ingatanku..
dan masihku kegenggami sebagai pedoman hidupku untuk berkawan dengan sesiapa sekali pun..

janganlah pandang ku sebelah mata kerana aku berkawan rapat dengan berbeza jantina...
tapi, aku punya harga diri...
aku tidak keluar dengan sebarang orang..
kalau aku bosan nak keluar mana2 pun...
aku akan bergerak sendirian..
nampak cam loser kan...hahahaha...
sebab x ramai yang ada sekepala dengan ku..hik2..
 kalau yang sekepala dengan aku akan keluar dengan abang kandung ku sendiri.
ya..
abangku memang seorang 'protective'...yela..the only sister..

minta tolong apa2 sekalipun..selagi kawan2 perempuan mampu membantuku..aku x akan meminta pertolongan selain daripada mereka..
kerana..
ITU AKU PUNYA PRINSIP HIDUP...

itu sahaja leteranku pagi ini...

enjoy this song 

0 comments:

Post a Comment