CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, January 11, 2013

study sejarah korea..LOL

cuti ni boleh la sambung tengok drama sejarah korea lama...

TANPA ADA RASA BERSALAH...
hehehe

selama ni tengok dengan rasa bersalah...hik3..

i love to watch drama..a lot..even dulu tngok drama Hong Kong jer..
hihi..
dah tu yang ada...
pastu ada drama Jepun plak...
sekarang ni pon, boleh la aku menonton balik drama jepun yang aku dah lama ketinggalan..
hihi...
kalo tengok drama jepun satu hari boleh abes..sebab cikit sangat episodes..

haa..
berbalik dengan drama sejarah korea..
drama ni nak kata 100% betul..ada la..sebab watak2 yang utama dalam kronologi sejarah korea ni mmg betul....first king of Joseon...dan juga yang lain...maybe ada yang tambah2 cikit kowt..
anyway..
tajuk drama ni... THE GREAT SEER

bagi pendapat aku...yang memang minat sejarah..x kisah citer ni cam serious ke ape ke...
tapi sebab die ada kaitan sejarah...jalan jer tgk citer ni...hehehehe

so far, citer ni..sume watak yang ada dalam citer ni semua memainkan peranan yang penting... xda la fokuskan sangat hero and heroin....
cliche sangat kan kalo mcm tu..hihi
macam korang tengok citer The Lord of the Ring...semua watak memainkan peranan dalam citer tu...
so does this drama..

x ke adil namanya..semua orang boleh cari makan berlakon dalam drama ni..
plus, aku ni lebih suka tengok citer background of the story ni dalam zaman lama2..
sebab bahasa diorg dengan cam sopan jer...especially bahasa dalam istana(korea)...
contoh drama yang wat aku suka tengok drama macam ni daripada "The Moon That Embraces The Sun".
even tengok balik pun, sedih dia still ada...sampai aku boleh hafal ckit dialog..
x leh blah kan??hahahahha

 setakat tu ajer la...

nak sambung tengok drama ni...annyeong!!


2 comments:

Light of honor said...

Nad, saya baru tahu pelakon kegemaran saya berlakon cerita ni...yang jadi adult Hae In...tapi saya nbaru tengok episod 4...jadi lebih suka part mak bapak JI Sang tu..sedih sangat rasa...sebab mak dia berkorban macam2 untuk bapak dia ngan dia...ayah dia pula nak lindung Ja Mi Won tu...suka cerita ni...dia punya action semua best..buat suspense je...tapi saya paling suka lagu ending dia kat episode 2 tu...tajuk dia "Flower". Really kena dengan cerita mak bapak jisang tu

polaris star* said...

hahaha..akhirnya, awak tgk gak drama ni..hehehehe...:D

Post a Comment