CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, February 29, 2012

finally i told that person..

ASSALAMUALAIKUM..KONNICHIWA..GUTEN NACHT..


finally i told to that person...

on 13th february..oh my~

i couldn't believe that i've done it...i wasn't purposely nak bagitau dia a day before the 14th feb...dah lama dah nak bagitau kat dia...and finally i did it...


so here it goes..


mine written:
'assalamualaikum....sihat??amcam cuti???
semoga balik dr cuti dpt naikkan semangat utk belajar...truskan perjuangan.

actually nad antar msg kat awk hari ni nak bagitau awk yang sebenarnya..bismillahirrahmanirrahimm
'saya suka akan awk'..

maaf kalo membuatkan awk tidak selesa dengan penyataan sy tu.sebab tetibe jer kan..

tapi, sy mmg dah lama simpan perasaan tu...sekali lagi saya minta maaf..

sebab saya dah x tahan nak menyimpan lagi...

kalo awk perasan..dulu ada kawan kita yang bocorkan perasaan sy terhadap awk dl...tp, 
mse tu saya takut nak luahkan.dan sy sendiri cuak bile awk duk dpn sy...dan sy sendiri ckp kat awk 'anggap jer aku ni mcm kwn ko yg lain'..
tu pun sbb sy nak dpt bercakap dengan awk..

since lpas abes sekolah ren..sy x dpt nak contact awk...tup2 tau awk dh pindah..last2, jumpe awk kat friendster(yang skunk dh
berubah wajah n dh tutup akaun).then, add awk kat FB....rupa2nya awk dgn abu satu course...(and he didn't mention to me about u guys
wat persediaan same2 kat intec.dan sy pun x tau knape)

sy ingtkan sy dapt lupakan perasaan tu jer..tp...
ntah la..sy sedar sape diri sy....ada kekurangan serba serbi dalm diri nad.kalo nak dibandingkan dgn kwn2 awk yang lain...
cme, ap yang sy tulis kat awk hari ini...sbgai salah satu usaha sy..

sebenarnya sy cuak gak nak terus terang dgn awk...but, at least sy lega...dan cuak bile nak dgr jwpan dr awk...dan xde lagi berharap
apa2 lg dr awk...and i'll try to open my heart after hear from ur side.so that,i'll look forward for my future..

jwpan dr awk...u can take ur time to answer it.as long as u want it.when u feel u're ready, u may give ur answer..

nad redha apa2 yang akan ******* luahkan nnt...

tapi, nad harapkan kalo perasaan tu x berpihak kat nad...nad harap kte msih menjadi kwn smpai bila2...'

and then he replied:
Bismillah...
Wanauzubillah...
Alhamdulillah,******* chat2 aja kt ***** ni.so far,oke.
harap nad d Msia chat2 aja bersama-sama keluarga tercinta.

sebelum ******* menjawab persoalan yg nad bawa.
terus terang ****** katekan,****** terkejut bila baca :
'saya suka akan awak'.****** fikir nad gurau je mula2 sebb pernah sebelum ni,org buat cm 2 kt *******.tp,bila baca lebih detailed,nmpak nada keseriusan.

****** rasa nad sudahpun tahu akn jawapannya.
cuma,apa yg dapat ***** lontarkan.x salah sebenarnya bg seseorang i2 memendam perasaan suka terhadap seseorang yg lain.sememangnya ia merupakan fitrah manusia.persoalannya di sini,sejauh mana perasaan itu disesuaikan mengikut landasan syariat.

******* serahkan segala-galanya kpd Allah.
Dia lebih mengetahui apa yg terbaik buat diri kita.
ermmm,x tahulah nad.****** x thu nak cakap apa lg.
i2 sahaja yg terlintas d benak pemikiran.

nad,jgn risau.
hubungan persaudaraan antara kita x kn putus selama-lamanya selagi mana aqidah Islamiah yg dipegang.

****** harap nad terima ia dgn hati yg terbuka.
****** phem.amat susah memberi jawapan yg sebaliknya lebih2 lg bg golongan hawa.sebb ****** kenal hatibudi,perasaan kaum wanita.****** ada adik perempuan,dan juga seorang ibu yg sentiasa berkongsi masalah.

walau apapun,kita mesti tetap teruskan kehidupan ye.
menuntut mardhotillah(keredhaanNya).


at first , cam kecewa gak la...been rejected ni kan....aku dapat message ni pon masa aku on the way nak g ke JB...
all the way to JB aku nangis...tejaga daripada tido menangis...sbb ingtkan message tu...tipu la nak kata aku x kecewa dengan jawapan macam tu....it just because apa yang ko harapkan selama ni untuk menjadi kenyataan tu x menjadi...
 it took time to overcome my sadness....but at the end....i've learnt something from what he told me in the last sentence of his message 'menuntut mardhotillah....'

itulah yang aku cuba lakukan untuk meneruskan perjalanan hidup aku dengan misi baru....

insya Allah permudahkanlah ya Allah....

aku cuba untuk mendisiplinkan diri aku demi mencapai impian aku dahulu...sebelum aku ke arah fasa baru dalam hidup aku..aku kene matang!aku kene tabah!!
yang penting...


AKU BOLEH!!!!!
AKU BOLEH!!
 AKU BOLEH!!


insya Allah...
this is the only ticket i've got....


P/S:>>bersemnagt gak la aku dengar lagu ni..mecam nak menari jer..:P

1 comments:

Light of honor said...

Nad,bersemangat dan terus berdoa!!! ^_^ Allah kan tahu apa yang terbaik buat kita...soemhow...saya teringin pula nak rasa jatuh cinta..hehehehe...saya dah cakap dgnh mama lepas habis eblaajr nak kahwin..tapi takde calon..kuikuikui...Wallahualam...semoga apa yang dikurniakan buat kita adalah imam yang dapat membimbing..perjalanan hidup kita insyaAllah masih panjang dan kita akan ketemu ramai orang... :)

Post a Comment