CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, August 11, 2012

bersihkan hatimu

ASSALAMUALAIKUM...こんにちわ。。。GUTEN NACHT~

kejap sahaja masa berlalu...sekarang kita berada 10 malam terakhir ramadhan...
ini bermakna, tinggal lagi 5 minggu  sebelum tempoh ber LI aku tamat...x sabar rasanya...rindu nak jumpa sahabat2 aku.. (^.^)

malam ni pula, aku terasa nak update blog ni sebab aku baru jer lepas few page FB kawan-kawan aku yang dah menikah...and x lama lagi lecturer aku pun nak menikah juga.!!!I'M REALLY HAPPY FOR ALL OF YOU...

然し (but)
........
....
..
.
.
.
.

ada suatu perasaan yang tak enak timbul dalam benak fikiran aku...hurrmmm...kenapa????!!!!
hishhh....x paham la aku dengan perasaan aku sendiri...lepas tu, diam2 dalam diri ni cakap ' sweetnyer...'
CONFIRM PUNYA!!!!

gegurl kan suka mende sweet2...termasuklah aku juga...walaupun nampak luaran ni macam lepak and cool...
tapi, kalau dah nama pun perempuan...rase gurlish tu still ada...
dalam diam2 pun, jauh di sudut hati ni...nak gak experience macam orang lain (tgk member yang dah kawen) ada perasaan sayang ngan someone....n plus, someone who care for you and that relationship is halal which means sudah menikah la...

yerla kan...bila dah ada someone a.k.a husband ni....ada gak orang temankan kita pergi mana2 and vice versa...sebab selalunya kalo aku gi lepaskan tension contoh ke Midvalley, aku cuba try masuk restoran yang menyediakan makanan selain melayu and fast food sorang2...macam lonely giler...xde sape pun nak borak..dengar lagu kat mp3 sorang jer....semua try sorang2...

at least, kalo kuar ngan abang sendiri try makanan kat restoran baru boleh gak share pendapat....sekarang ni, abang dah keje...busy je memanjang...nak wat camne....abang sedang mencari rezeki..anyway, i always support my brother...GOOD LUCK!!!

kadang2, ada kawan tanya...'tak takot ke g sorang2??'...'tak boring ke tengok wayang sorang2??'..
::::::
....
..
.
.

kat mulut aku jawab 'xde la...dah biasa..'
tapi dalam hati ni jawab..'actually, boring gak'...tp, nak wat cmne...daripada bosan terperuk kat umah membesarkan badan jer...baik jalan2 tengok bumi Allah ni kan???

hurrmmm....

mengikut pengiraan aku, ayah aku sendiri penah tanya soklan yang sama kat aku..'adik xda boipren ke??'....
bile dengar soklan tu dari mulut ayah aku sendiri....terkedu aku nak menjawab...nasib jer x menitis air mata...tapi, suara aku hampir nak berubah la..(suara org nak menangis...tapi i try my best not to be heard obviously)...and definitely at that time, i really try to look cool and say 'ntah la yah....'..tp, dalam hati kata 'orang macam aku ni ad orang nak ke??'

hurmmmm....
ntah la....kadang2 aku selalu la luahkan perasaan aku dengan mak aku....'orang macam adik ni, ada orang nak ke???'..my mum cakap 'masa mak anak dara dulu...tgk ada jer orang yang xde la lawa sangat manapun kawen lagi awl drpd mak. ada jodoh, ada la...'

jadi...
................
...........
........
.....
...
..
.
.
.
aku pun pegang kata2 mak aku
-kalo ada jodoh, ada la...-

.
.
..
.....



ape2 pun...aku kne bersihkan hati aku dulu....sebelum pikir nak kahwin and etc...
lagi baik...aku cuba perlahan-lahan untuk berubah...masih di awalan lagi...chaiyok!!!!

p/s: berusaha lebih kuat adik!!

0 comments:

Post a Comment