CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, October 25, 2012

baju

"mak, baju ni ok tak adik pakai??"
"ya Allah dik, berketak2..."
"yeke mak???alahai....macam mana ni nak pakai baju apa nak gi Sabtu(27th oct) ni???"

setelah mencuba beberapa pasang baju...

"mak, ni yang baru mak belikan untuk raya puasa hari tu..ok x??"
"ok tu ok, dik...ni pun mcm dh nak ketat...kamu kene start diet ni dik..."


ARGHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

STRESSNYA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ABOUT DIET!!!!!!!!!!!!!

"macam mana ni mak????adik nak kurus cmne ni???orang lain senang jer turun sampi 50kg...adik???makin naik ada lah..."

berikut merupakan dialog aku dengan ibuku....ketika itu, hujan turun dengan lebatnya di luar rumah.aku bertanya kepada ibuku...macam mana nak kurus???diet??hurmm...aku ni pantang nampak makanan...pasti nak mencuba rasa...hahaha..ibuku pula menambah "orang lain makan hati, kurus jer...kita ni, makin makan banyak ada lah..."

blame to genetics???LOL

hahaha...
kalo la boleh wat recombinant DNA kita (gemuk) dengan DNA orang kurus...settle masalah kegemukan sedunia...

tak lama lepas tu, ibuku berkata;
"takpe dik, gemuk pun cukup sifat...sihat walfiat..."

kemudian aku menambah;
"gemuk orang lain x pandang pun kita mak....nak buat apa..."
lalu aku pun mengalirkan air mata...kerana terlalu pendamkan di dalam hati...

kemudian, aku dan ibuku serentak tergelak tatkala aku berkata demikian...

ibuku selalu mengingatkan ku,
"kalau dah jodoh kamu tiba, gemuk sekali pun..orang akan suka..kalau kurus sekalipun tapi jodoh tak tiba...tak jumpa juga..."
"JADI BERDOA KEPADA ALLAH SUPAYA DITEMUKAN JODOH YANG BAIK DAN MENERIMA KAMU SEADANYA"


nak tak nak...aku kene turunkan berat badan aku...yela...aku ni selalu berazam separuh jalan jer..mungkin salah aku juga.

SO, CHANGE!!!

ファイト!!!!!FIGHTING!!!!!!

P/S> terima kasih mak,adik sayang mak!!!!!!!!!!!XOXO...


0 comments:

Post a Comment